Shoppingkasse (0)

Du har inga varor i din kundvagn.
För att skapa en beställning måste du välja någon produkt först.
  • E-butik
  • Info
  • Konto

Hjälp och information

Min beställning

Hur kan jag kontrollera statusen på min beställning?

Du kan spåra statusen på din beställning direkt i vår bestallningssparare genom att använda ditt beställningsnummer och e-postadress.

Vi kommer att bekräfta att din beställning har skickats med ett automatiskt e-postmeddelande, inklusive ditt pakets spårningsnummer. Du kan spåra paketets status direkt på kurirföretagets webbplats.

Kan jag göra ändringar i en redan bearbetad beställning?

Vi kan inte göra några ändringar i modellen, färgversionen eller storleken på den produkt du har valt för en redan bearbetad beställning. Vi kan inte heller ändra linstypen eller fraktmetoden som du valde under beställningsprocessen. I det här fallet kan vi dock, om beställningen ännu inte har registrerats hos kurirföretaget, avbryta och återbetala din nuvarande beställning. Du kan sedan göra en ny beställning via vår webbplats och välja önskad produkt.
Om du vill ändra parametrarna för din dioptri, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Om produktionsprocessen för linserna ännu inte har börjat, kan vi göra de dioptriska ändringar du begär.

Vilka betalningsmetoder är tillgängliga?

Vi har för närvarande följande tillgängliga betalningsmetoder:

- Credit card / Debit card
- Google Pay
- Apple Pay

Alla betalningar behandlas via betalningsportaler som använder den senaste säkerhetstekniken, vilket eliminerar alla chanser till bedrägeri.

Jag har inte fått en bekräftelse på min beställning. Är allt okej?

Om du inte kan hitta din beställningsbekräftelse i inkorgen, gör följande:
Kontrollera mappen för kampanjer, skräppost eller någon annan mapp som du använder i din inkorg.
Kontrollera att din beställning har skickats framgångsrikt och att betalningen har behandlats.
Om du fortfarande inte kan hitta beställningsbekräftelsens e-post har du kanske gjort ett fel när du skrev in din e-postadress, eller din betalning har misslyckats av någon anledning. Kontakta i så fall vår kundtjänst, beskriv ditt problem i detalj, och vi kommer att lösa det så snart som möjligt.

Vi rekommenderar även att du skapar ett konto där du kan se en detaljerad historik och status för dina nuvarande och tidigare beställningar.

Får jag en faktura med min beställning?

Vi skickar automatiskt en faktura för varje beställning.
För förskottsbetalade beställningar får du den som en bilaga i e-postmeddelandet som bekräftar att den har skickats.

Om du har valt att betala vid leverans kommer fakturan att utfärdas när beställningen har levererats och betalningen har behandlats. Därefter kommer fakturan att skickas i ett automatiskt e-postmeddelande inom 24 timmar efter att beställningen har levererats.

Alla fakturor utfärdas endast i elektronisk form, så de ingår inte i paketet på pappersform.

Kan jag få en företagsfaktura med min beställning?

Tyvärr utfärdar vi inte fakturor med företagsuppgifter.

Kan jag avbryta min beställning?

Din beställning kan endast avbrytas om den ännu inte har registrerats hos kurirföretaget. Kontakta i så fall vår kundtjänst och ha ditt beställningsnummer till hands. Vi kommer att behandla din begäran så snart som möjligt och bekräfta avbokningen via e-post.
Om din beställning redan har betalats kommer vi även att behandla återbetalningen. Återbetalningsprocessen kan ta upp till 3 arbetsdagar. Processens längd beror även på den betalningsmetod du har valt och din specifika bank.

Om du vill avbryta en beställning som innehåller specialtillverkade dioptriska linser, kan vi behandla en begäran om avbokning med full återbetalning endast om produktionsprocessen för linserna ännu inte har börjat. Om produktionsprocessen för linserna redan har börjat är avbokning av beställningen fortfarande möjlig, men i det fallet kan vi bara behandla återbetalningen för bågen.

Kontakta i så fall vår kundtjänst, som kommer att kontrollera din beställnings aktuella status och ge dig detaljerad information om de nästa stegen.

Leveranstider och frakt

Vad är leveranstiderna?

De beräknade leveranstiderna finns alltid på produktsidan för varje tillgänglig modell. Om modellen finns i lager är leveranstiden 5 dagar.

I vårt sortiment hittar du även modeller som är tillgängliga per beställning. I fallet med denna typ av produkt kan leveranstiderna variera. De kan dock alltid hittas på produktsidan.

Beställningar som även innehåller specialtillverkade dioptriska linser har en längre leveranstid på grund av linsens tillverkningsprocess. Den totala leveranstiden för beställningen beror på den specifika konfigurationen av dioptriska linser. Leveranstiden beräknas automatiskt under beställningsprocessen av systemet och syns direkt i linsens konfigurator, samt i varukorgen innan du slutför beställningen.

Vilka leveransmetoder finns tillgängliga och vad kostar de?

För närvarande har vi följande leveransmetoder tillgängliga:

GLS - 49 kronor

För beställningar över 1.290 kronor är vald fraktmetod gratis.

Erbjuder ni fri frakt?

Ja, vi levererar alla beställningar över 1.290 kronor gratis.

Skickar ni utomlands?

Kan jag omdirigera mitt paket?

Vi kan ändra leveransadressen för din beställning endast om ditt paket ännu inte har registrerats hos kurirföretaget. Tyvärr är det inte möjligt att ändra leveransmetoden som du har valt i din beställning. Om din beställning redan har registrerats hos kurirföretaget kan du ändra leveransadressen genom att direkt kontakta kundtjänsten hos leverantören. Exakt förfarande beror dock på ditt valda leveransföretag.

Jag kunde inte hämta paketet, kan ni skicka det igen?

Omsändning av en icke-levererad beställning är endast möjlig i fall av beställningar som innehåller skräddarsydda dioptriska linser. I denna situation, vänligen kontakta vår kundtjänst som kommer att hantera omsändningsförfarandet för ditt paket. För alla andra typer av beställda produkter (solglasögon, dioptrisk ram, skidglasögon) är omsändning inte möjlig. När leveransen av din beställning har varit framgångslös skickas paketet automatiskt tillbaka till vårt lager och din beställning avbryts. Vi bekräftar dess avbokning via ett automatiskt e-postmeddelande. Om din beställning redan har betalats kommer vi att behandla dess återbetalning tillsammans med dess avbokning. Återbetalningsförfarandet kan ta upp till 3 arbetsdagar från beställningens avbokning.

Kampanjer och rabatter

Kan jag använda två kampanjkoder samtidigt?

Nej, du kan bara använda en kod åt gången.

Om jag la en beställning under en kampanj med två artiklar och bestämde mig för att returnera en av dem, hur kommer det att påverka min återbetalning?

Det beror på villkoren för den specifika kampanj du har använt. Våra kampanjkoder har specifika villkor som du måste uppfylla för att kunna använda dem på din beställning. Om du gör en beställning med en av våra kampanjkoder och sedan bestämmer dig för att returnera en artikel som gör att din beställning inte längre uppfyller kampanjkodens villkor, kan beloppet som återbetalas justeras.

Kampanjen erbjuder 15 % rabatt på alla beställningar över 100€
Din beställningens totala belopp är 110€
Den returnerade artikeln är värd 20€
Nettoorder värdet efter avbokning är 90€
Eftersom returen gör att den totala utgiften hamnar under minimumutgiften på 100€, kommer återbetalningen att justeras för att återspegla detta och rabatten på 15 % tas bort. Det innebär att du kommer att betala fullt pris för produkten du har bestämt dig för att behålla. Vi kommer att återbetala dig det återstående beloppet, vilket är det fulla orderpriset minus produktens fulla pris som du bestämmer dig för att behålla.

Vad händer om jag bara får några av de artiklar jag beställde, eftersom jag blev informerad om att artikeln/artiklarna inte kan levereras från säljarens sida, och det gör att min beställning inte längre uppfyller villkoren för den kampanj jag ansökte?

Om du har fått ett e-postmeddelande som säger att en eller flera av dina artiklar är slut i lager kan detta påverka återbetalningen du får tillbaka om du använde en kampanjkod. Vi trodde att artikeln var i lager när du gjorde beställningen. Men när vi skulle packa din order insåg vi att artikeln inte längre fanns tillgänglig.

Om villkoren för kampanjkoden fortfarande har uppfyllts efter din retur behöver du inte oroa dig. Annars, vänligen ha dem i åtanke när du returnerar något.

Om jag köpte glasögon under en tidsbegränsad kampanj och jag skulle vilja byta dem mot en ny/annan produkt samtidigt som jag behåller rabatten, är det möjligt?

Nej, rabatterna är endast tillgängliga under den period då kampanjen är aktiv. Efter att kampanjen har avslutats kan vi inte erbjuda dig samma rabatt igen på en ny beställning.

Jag ville köpa en produkt men väntade på ett bättre erbjudande, och sedan dess har priset på produkten ändrats. Kan jag begära det tidigare priset?

Priserna på de produkter vi säljer ändras ofta enligt den dynamiska prissättningspolicyn, vilket hjälper oss att erbjuda de bästa priserna för våra kunder. Policyn bygger på olika parametrar och jämförelse med marknadspriserna, och ibland upplever vi även tekniska problem, som kan orsaka betydande förändringar i priserna. Vi försöker alltid erbjuda våra kunder det bästa erbjudandet, så tveka inte att kontakta vår support för hjälp.

Jag glömde att använda rabattkoden när jag gjorde beställningen. Kan jag lägga till den efteråt?

Om kampanjen med rabattkoden som du ville använda redan har avslutats, är det inte möjligt att använda koden i efterhand.

Om kampanjen fortfarande pågår och du vill använda rabatten på en pågående beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig.

Min rabattkod fungerar inte. Vad ska jag göra?

Först och främst, vänligen se till att alla produkter i din kundvagn uppfyller alla villkor för kupongen som du försöker använda.

Om kampanjen med rabattkoden som du ville använda redan har avslutats är det inte längre möjligt att använda koden.

Om kampanjen fortfarande pågår och aktivt marknadsförs på vår webbplats eller andra marknadsföringskanaler, och koden inte fungerar, vänligen kontakta vårt kundsupportteam för att informera dem om problemet.

Linser och kvitton

Kan jag beställa glasögon med individuellt tillverkade linser enligt mitt recept?

Ja, som en certifierad optikaffär kan vi erbjuda dig att köpa kompletta glasögon med linser tillverkade individuellt enligt dina dioptriska värden. Hela beställningsprocessen är mycket enkel: välj en båge och ange dina dioptriska värden från ditt recept i vår receptkonfigurator. Är du osäker på hur du fyller i dessa värden korrekt? Inget problem. Du kan bara bifoga ett foto av ditt recept till din beställning och våra optiker tar hand om resten.
Du kan också uppgradera dina linser genom att lägga till blåljusskydd, solglasögonfärgning eller fotokromisk beläggning.

Ja, för att beställa receptbelagda glasögon behöver du ett giltigt recept från en läkare.

Nej, det är inte nödvändigt att ha en läkares recept för att beställa glasögon. Du kan också beställa dem baserat på en ögonmätning utförd av en optometrist i en optikbutik eller värdena på dina nuvarande glasögon.
Om du dock inte har genomgått en ögonundersökning under det senaste året, rekommenderar vi att du besöker din optiker eller optometrist innan du köper ett nytt par glasögon.

Vilka typer av receptglasögon erbjuder ni och var kan jag hitta mer detaljerad information om dem?

Hela vårt utbud av linser, tillsammans med mer detaljerad information, hittar du här.

Jag är osäker på hur jag fyller i linsernas parametrar från mitt recept.

Vi gör vårt bästa för att göra processen att köpa glasögon online så enkel och bekväm som möjligt. Vår linskonfigurator är utformad för att hjälpa dig genom hela beställningsprocessen genom att erbjuda vägledning och all nödvändig information. Detta möjliggör att du kan välja rätt typ av linser och ange alla nödvändiga dioptervärden noggrant.

Mer detaljerad information om hur du läser en recept för glasögon finns här.

Om du ändå är osäker på hur du fyller i värdena korrekt, behöver du inte oroa dig. Du kan enkelt ladda upp en bild av din recept till din beställning, och vårt optikerteam kommer att se till att linserna tillverkas exakt enligt dina behov.

Jag behöver nya linser till min båge. Kan jag också köpa endast dioptriska linser?

Tyvärr erbjuder vi inte denna tjänst. Linser kan endast köpas tillsammans med en båge; de finns inte tillgängliga som en separat produkt.

Jag har höga dioptrier och kan inte hitta mina värden i linskonfiguratorn.

I vår portfölj har vi dioptriska linser med värden för sfäriska dioptrier upp till -10/6 och cylindrar upp till -+3. Tyvärr är högre värden inte tillgängliga.

Returer och återbetalningar

Hur kan jag returnera min beställning?

Varje order kan returneras utan att ange någon anledning inom 30 dagar från leverans.

Är det möjligt att returnera alla typer av produkter, även receptbelagda glasögon?

Ja, du kan returnera alla produkter som du har köpt från oss.

Om du först köpte ett par dioptriska glasögon med eyerim vision-glas (med eventuella förbättringar) från oss kan du returnera dem inom 30 dagar efter leverans så ger vi dig full återbetalning. Denna returpolicy gäller endast för ett par glasögon från din beställning (om du köper mer än ett par återbetalas hela beloppet för den billigaste modellen) som gjorts online (dvs. inte i vår fysiska butik).

Om du väljer att returnera ett par dioptriska glasögon som innehåller Essilor premium-glas som tillverkats enligt ditt individuella recept, kan vi endast återbetala beloppet för den dioptriska bågen. I denna situation kan vi dock skicka tillbaka de dioptriska glasen efter att du har returnerat glasögonen. Vi skickar de returnerade glasögonen till våra optiker så att linserna kan tas bort från bågen och skickas tillbaka till dig på din adress. Om du är intresserad av detta alternativ kan du kryssa i det direkt när du fyller i returformuläret online.

*Icke-dioptriska linser betraktas inte som en skräddarsydd produkt. Om du returnerar glasögon med 0 dioptriska linser, kommer hela beloppet att återbetalas.

Måste jag betala för returpaketet?

Fraktavgiften för returpaketet betalas av kunden. I specifika fall, som en skadad produkt eller en felaktigt skickad vara, kommer vi naturligtvis att återbetala beloppet du betalat för frakten.

Kan jag byta en produkt istället för att få en återbetalning?

Detta alternativ är inte tillgängligt. Alla returnerade beställningar återbetalas automatiskt. Om du är intresserad av en annan modell, storlek eller färgversion kan du köpa den genom att göra en ny beställning direkt på webbplatsen.

Hur kan jag kontrollera om ni redan har mottagit mitt returpaket?

Du kan kontrollera status för ditt returnerade paket direkt på Packetas webbplats genom att använda dess spårningsnummer.

Hur lång tid tar returproceduren?

Hela processen bör ta upp till 10 arbetsdagar från avsändningen av returpaketet. Vi kommer att bekräfta returhanteringen samt återbetalningen till dig via ett automatiskt e-postmeddelande.

Hur får jag tillbaka mina pengar?

I fall av förskottsbetalade beställningar kommer återbetalningen att behandlas automatiskt till det konto som användes för betalningen av beställningen.

Garanti

HUR KAN JAG ANVÄNDA MIN 2-ÅRSGARANTI?

Garantiperioden för varje köpt produkt är 2 år. Kom ihåg att garantin täcker alla fabrikationsfel utan undantag. Dock täcker den inte skador på bågar och glas som orsakats av allmänt dagligt slitage eller någon typ av mekanisk skada. Om du vill utnyttja din garanti så registrera ditt ärende har.

Efter registreringen kommer du att få ett e-mail med ett REKLAMATIONSFORMULÄR med ytterligare instruktioner om hur du skickar paketet till oss. Skriv ut formuläret, följ instruktionerna och skicka paketet till oss på den adress som anges i formuläret.

Så snart vi tar emot produkten kommer vi att skicka den till tillverkaren för granskning av klagomålet. Ha i åtanke att det kan ta upp till 30 dagar.

VARFÖR KAN JAG INTE FYLLA I REKLAMATIONEN?

Om du har problem med att fylla i reklamationen online kan du kontrollera följande:
- du har fyllt i ordernumret och e-postadressen exakt på samma sätt som när du gjorde beställningen (inga mellanslag, stora eller små bokstäver, punkter m.m.)
- att ordern inte har levererats för mer än 2 år sedan och att garantin inte gäller längre.

Om du har kontrollerat detta och fortfarande har problem så kontakta oss på [email protected]

VAR HITTAR JAG REKLAMATIONSFORMULÄRET?

Reklamationsformuläret kommer att bifogas till det e-postmeddelande du får efter att du har registrerat din reklamation på vår webbplats.

TTILL VILKEN ADRESS SKICKAR JAG DEN SKADADE PRODUKTEN?

Du hittar adressen i reklamationsformuläret som bifogas till det e-postmeddelande som du har fått efter att du registrerat din reklamation.

Vi ber dig att förpacka glasögonen omsorgsfullt och sedan skicka dem till adressen nedan:

Juraj Bečka eyerim
Dialničná cesta 5, Hala D, Gate 26
903 01 Senec
Slovensko

Du kan skicka paketet via ett leveransföretag eller annan tjänst som du själv väljer. Spara sändningsbekräftelsen eller paketets spårningsnummer om det skulle inträffa något oförutsägbart. Efter att vi har tagit emot och behandlat ditt paket kommer vi att kontakta dig via e-post.

NÄR INFORMERAS JAG OM HURUVIDA MIN REKLAMATION HAR GODKÄNTS?

Så snart vår garantiavdelning tagit emot och undersökt ditt paket så kommer du att få ett e-mail gällande statusen på din reklamation. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för paketet att anlända.

Vänligen notera: Efter att vi tagit emot ditt paket kan garantiprocessen vara i upp till 30 arbetsdagar.

Recensioner

Hur skriver jag en recension?

Några veckor efter ditt lyckade köp kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig där vi ber om en recension av den produkt du köpt, där hittar du även en länk till produktrecensionsformuläret.

Förfarandet för att skriva en recension är enkelt:

1) Betygsätt först produkten från 1 till 5 stjärnor, där 5 är det högsta betyget.
2) Skriv en rubrik som summerar din upplevelse med produkten. Gör det klart och koncist så att andra kunder enkelt kan förstå vad din recension handlar om.
3) I kommentaren beskriver du produkten, listar vad du gillar och inte gillar med den, och delar din övergripande tillfredsställelse/otillfredsställelse med glasögonen.
4) Ge eventuella tips eller råd du har till andra kunder som överväger att köpa likadana glasögon.
5) Avsluta din recension genom att sammanfatta dina tankar om produkten samt om du skulle rekommendera den till andra.
6) Kom ihåg att vara ärlig och objektiv när du recenserar och undvik obehörigt innehåll som skulle resultera i att recensionen blir ogillad.
7) Läs till sist igenom recensionen innan du skickar in den så att den är klar och koncis.

Hur säkerställer du att din recension godkänns?

1) Betygsätt produkten med stjärnor (från 1 till 5) och skriv en kommentar.
2) Skriv ärligt, var inte rädd att nämna negativa aspekter.
3) Bedöm endast en produkt du har direkt erfarenhet av.
4) Kopiera inte recensioner från andra webbplatser.
5) Skriv recensionen på samma språk som webbplatsen där du handlade.
6) Kom produkten fram sent, var förpackningen skadad eller gav vi dig dåliga råd? Skriv inte det i recensionen, det är bättre att meddela oss genom att använda garantiformuläret eller kontakta vår kundtjänst på [email protected]

Vad bör du absolut undvika när du skriver en recension?

1) Vulgaritet, rasism, uppvigling till våld, personliga attacker, etc.
2) Falska recensioner med syfte att vilseleda våra kunder.
3) Utlämnande av personuppgifter (dina egna eller en tredje parts) och generellt att bryta mot integritetsskyddet.
4) Att ställa frågor: vår kundtjänst står till ditt förfogande för dessa ändamål.
5) Att nämna problem som inte är direkt relaterade till produkten, dvs. klagomål om transport, skadad förpackning, etc.
6) Att marknadsföra andra orelaterade produkter och/eller tjänster.

Returprocedure

Hur returnerar jag en produkt?

Om du vill returnera produkten, slå in varan noggrant, helst i originalförpackningen och med alla tillbehör du fått och skicka tillbaka den till oss till följande adress:

eyerim s.r.o.

Michalska 389/20

811 03 Bratislava

Slovakien

När paketet har levererats till oss kommer vårt team att behandla det och kontrollera glasögonen. Du kommer att få en återbetalningsbekräftelse i efterhand. Observera att denna process kan ta upp till 14 dagar.

KUNDSERVICE

Vår kundtjänst finns här för dig varje dag.
Vi läser alla mejl och återkommer inom 24 timmar.

Returadress

eyerim s.r.o

Diaľničná cesta 5, Hala D, gate 26

903 01 Senec

Slovakia

Registrerad adress:

eyerim s.r.o
Brezová 2055/22, Spišská Nová Ves, 052 01, Slovensko

COMPANY ID: 47 970006
VAT EU: SE502077783401

Företaget är registrerad i Handelsregistret upprätthållet av District Court Košice, section Sro,
insert 36601/V.

Bratislava

Telefon: +421915774755

Monday 09:30 - 19:30
Tuesday 10:00 - 18:00
Wednesday 09:30 - 19:30
Thursday 10:00 - 18:00
Friday 10:00 - 18:00
Saturday 09:00 - 14:30
Sunday Zatvorené
Break 12:00 - 12:30

Showroom Bratislava

Praha

Telefon: +420 774 358 108

Monday 9:30 - 19:30
Tuesday 10:00 - 18:00
Wednesday 9:30 - 19:30
Thursday 10:00 - 18:00
Friday 10:00 - 18:00
Saturday 9:00 - 14:30
Sunday Zavřeno

Showroom Praha

Fler showrooms kommer snart

Välj
Stäng
Välj